Logo START

26.04.2016  22:57:19
RE: a
Narozeniny
Narozeniny tento a příští měsíc:

Viditelné pouze přihlášeným členům oddílu.

Lezení na Ftáku, září 2012, Slovensko

25.09.2012

Lezecká oblasť Hrádok – pohorie Vtáčnik (Kamenec pod Vtáčnikom)
Slovensko 22-23.9. 2012

Lokalita Hrádok JV stena 662 m. n. m. sa nachádza v Bystričianskej doline v pohorí Vtáčnik. Je to skalná oblasť, ktorú tvorí impozantná až 100 m vysoká andezitová stena. Toliko úvodem.

Sobotní ranní odjezd proběhl bez problému sice bez Macha neb ho skolil bacil, ale věrně ho zastoupila Heduš, keď porušila akožto vodička dopravné predpisy (stopka jako hrom, kterou přejela cca 40 km/hod) a tak u slovenských žandárov vyfásla pokútu. Naštěstí je to bodré děvče a tak s pomocí Hanky vyhandlovala ozajstnú zľavu a z prvotního flastru v podobě hrozivých 100 eur to byla nakonec pouhá dvacka.

Pod stěnu jsme dorazili takřka v pravé poledne. Bez reptání hned naskákali do úvazků a hurá do spinačky. Bratránek s Ingrid oba dva šťastní rodiče věčně zdravého Vašíka (ještě teď nejen mě bolí játra z té parádní zalévačky při jeho narození :- ) si užívali bezstarostné jízdy na laně (Venečka hlídala doma babička).

Petr Pan s Milicí byli už dle mého soudu někde vysoko ve stěně a tak jsme jim nestačili popřát ani dobrého poledne. To už však čekající Ďas vybízel Pískaře a Hanku do lezení. Pískař neváhal a na dva dny se ujal jak jinak ražení v čelbě :-) Já s Hedvikou jsme šli do zapadlých částí stěny a startovali v sektorech nám odpovídající náročnosti.

Cesta Tŕnistá - kdo nelezl tomu doporučuji nejen na rozlez ale také pro začínající podnikatele. Po první délce bych si klidně mohl otevřít krámek se zeleninou :-) Překvapením v druhé délce byl moc pěkný koutek s kapek převislými pasážemi.

Cesta VHT – první délka hezkého rajbáskového lezení opravdu potěšila, druhá pak uklidnila i kandidáta na čelbu Heduš :-)

Cesta Vzdušná – klasika o třech dějstvích, kterou by měl absolvovat každý milovník propastí pod nohama. Po prvním štandu však vede cesta rozhodně doleva. Nejen kdysi mě, ale taky mrskači Bratránkovi se tentokráte podařilo rubat rovně koutkem ve spáře a dostat se až pod převis s božským traversem. V této cestě jsme dostáli slov Hanky o řádném lezení: Buď deset cest za den nebo lezení do tmy.

Večer v BC táboráček jak má být. Veselo bylo což o to, jen ten lokální deštík nás sem tam smáčel a pár jedinců odhodlaných spát jenom tak pod širákem nakonec vzalo rádo pozvání do stanu. Za zmínku z noci snad stojí aktuální divoká prohibice a tak Petr Pan letos opravdu nezapomněl na Milici a dokonce vzal i Ďase aby mu to mohl na výročce dosvědčit. Je fakt, že šli spát do chaty u parkáče, ale ranní shledání s Ďasem ve skalách na opačné straně u žebříků a zkoumání nového teritoria Čenžáků v oblasti Bralie bylo nejen pro nás překvapující. Tož nezbývá než věřit, že cestu našli :-)

Ráno jak má být. Dejv mile vítal Pískaře do dalšího světského rána, načež byl vykopnut pro vodu. Co naplat, ze spáče ptáče neuděláš nebo možná by i na Pískaře platilo lépe pořekadlo Luďi: Sotva ráno vstane, oheň v peci plane :-)

Kvalitní navářka ranních dobrot a naplnění půpků proběhlo než bys řekl švec a už se zase valí hore. Míjíme Bratránky, jež vybírají věru dardoidní směry a domlouváme s trojkou Pískař, Hanka a Ďas lezení vedle sebe v zadním sektoru Ftáka.

Cesta Sedačka – první délka a nohy hned u prvního borháku vzývají legendu rockenrollu velkého Elvise. Naštěstí v tom nejsem sám neb Pískař před chvíli tančil v nové cestě Posledná klasika úplně stejnou notu :-) Hanka volá, že máme zachovat klid, že u třetího to určitě přestane. A měla pravdu. Od té doby klid jak když utne. Též jsem ocenil další její rady, že se mám teprve na co těšit. Především klíčové místo přes převis se spárou tak na 4 tempa byly vychutnávkou jak se patří. Druhá délka ve znamení nevlézt našim druhům do jejich nové cesty mě vedla k vynechání borháku s nalezením do cesty Sci-fi, kdy za volání Pískaře a Hanky, cituji: Dejve, kam se to cpeš, tam Ti ani Velký Aba nepomůže (X-), jsem přišel znenadání k rozumu a cvakl borhák výše než je zdrávo. Úspěšně jsem tedy vrátil nejen svůj život zpět na tuto zem :-)

Uklidnění jsem našel až v další cestě.

Cesta Stredná – je sice středem, ale jde spíš o spárové a sokolíkové lezení v koutě. Pěkná šlupka ve dvou délkách, kterou jsme si opravdu vychutnali.

Závěrečná cesta - ta je pořád stejná a má hořkosladkou příchuť - ať chceš nebo ne, její směr je jasný, domů.

Tak zas někdy příště. Aba Dejv

HO START Ostrava:
Hanka, Ingrid, Milice, Hedvika, Petr Pan, Ďas, Bratránek, Pískař a Dejv.